Thursday, January 16, 2020

Materjali II deo

         


        
                         Materijali II deo
Nakon prvog „makeover“ poduhvata sa stolicom/merdevinama koji je kao pilot primerak mogao da „prodje“, sledeći na redu su došli i stari kuhinjski kredenčić, dve takodje stare stolice bez naslona i „alt dojč“ čiviluk sa šlifovanim ogledalom. Istu metodu sam koristila i za ova komade, skidanjem starih slojeva masne boje uz pomoć gela za skidanje farbe i nanošenje nitro bajca uz naknadno lakiranje nitro lakom. Moram da napomenem da sam već tada odlučila da mi to budu poslednji komadi koje ću reparirati uz pomoć agresivne hemije. S obzirom na to da uputstvo kaže da se utrošene limenke moraju odlagati kao poseban otpad, kao i da je na obe limenke nacrtana mrtvačka glava, ja do dana današnjeg nisam bacila ovu ambalažu, jer ne postoji mesto gde bih to odložila. Zgrožena činjenicom da ovu našu jadnu Planetu trujemo sa svih strana, odlučila sam da se dodatno edukujem u pravcu naleženja ekološki prihvatljivih načina i tehnika bojenja predmeta od drveta. Proučavanjem iz pomenutih udžbenika (enciklopedije „metode i tehnike slikanja profesorke Metke Krajger i priručnika URADI SAM) došla sam do saznanja da su jednako učinkovite i boje i premazi na akrlinoj bazi koja nije tako agresivna kao što je slučaj sa nitro bazom. Jednako prijanja, meša se sa vodom a ne nitro razredjivačem, postojana je i ima odličnu pokrivnu moć. Što se tiče pripreme za farbanje, a odnosi se na skidanje starih slojeva, prethodna boja se može skinuti i pomoću alata jednako brzo i uspešno. Detaljno o alatima i tehnikama u nastavku. Kako god, stari kredenčić iz letnje kuhinje sada služi kao cipelarnik 😊, dok su stolice dobile ulogu „nahtkasni“ pored kreveta 😊😊. Čiviluk je vraćen na svoje višedecenijsko zaduženje i ne nameravamo da ga šaljemo u penziju 😊. Na sledećim fotografijama se vidi proces rada pomoću gela za skidanje farbi i nitro bajca, sada već odbačenih materijala. Ovo je bio danak mom neiskustvu. Dragi moji, kada god možete, izbegavajte agresivne hemijske materijale i sirovine. Čuvajmo našu plavu Planetu 🦋🌍🏞🏝




No comments:

Post a Comment

Nekada u Novom Sadu

Kada moderno proguta tradicionalno   Nisam protiv napretka. Naprotiv. Ali ako napredak podrazumeva rušenje i uništavanje zarad profita ...